Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Algemeen en geldigheid

1.1 Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten gesloten met, en alle offertes en facturen uitgeschreven door, BV B&G MEDIA (KBO-nr. 0777.350.179), hierna “Social Glory” genoemd. Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op de algemene voorwaarden van de klant. Afwijkingen van onderhavige algemene voorwaarden zijn slechts mogelijk en geldig ingeval daartoe een schriftelijke overeenkomst bestaat die door alle betrokken partijen ondertekend is ter akkoord.
1.2 De nietigheid van één of meer bepalingen van onderhavige algemene voorwaarden hebben in geen geval de nietigheid van de resterende algemene voorwaarden tot gevolg. De resterende bepalingen blijven derhalve van toepassing. De nietige bepaling zal steeds door partijen te goeder trouw vervangen worden door een geldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij de oorspronkelijke wil van de partijen.

Artikel 2 – Middelenverbintenis

2.1 Social Glory is een onderneming die digitale marketingdiensten aanbiedt teneinde ondernemingen op commerciële wijze uit te lichten bij bestaande en toekomstige klanten en andere zakelijke relaties en dit hoofdzakelijk via sociale media en search engine advertising.
2.2 De overeenkomst tussen Social Glory en de klant is steeds een middelenverbintenis. In geen geval kan Social Glory de gewenste resultaten van de klant (zoals bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, , het verruimen van haar sociale media bereik, het benaderd worden door substantieel meer klanten,…) garanderen. Social Glory verbindt zich er uitsluitend toe om naar best vermogen de wensen van de klant te bewerkstelligen.

Artikel 3 – Offertes en bestellingen

3.1 De klant zal aan Social Glory alle informatie aanleveren die nodig en nuttig is voor het opmaken van een correcte en passende offerte zoals, maar niet beperkt tot, het gekozen pakket, de beoogde advertenties of campagnes, de gewenste online publicaties, de gewenste visuals e.d..
3.2 Offertes zijn, behoudens uitdrukkelijk anders aangegeven, geldig gedurende één (1) maand na hun verzending.
3.3 Social Glory behoudt zich het recht voor om niet in te gaan op een offerte-aanvraag, alsook om een opdracht te weigeren, zonder opgave van redenen en zonder dat hierdoor enige vergoeding van welke aard dan ook verschuldigd kan zijn.
3.4 De opdrachten worden door Social Glory uitgevoerd volgens de door de klant goedgekeurde offerte of de afgesloten overeenkomst en telkens tegen het overeengekomen tarief, onder voorbehoud van materiële vergissingen.
3.5 Bestellingen worden geplaatst door de ondertekening van een bestelbon door de klant, door een schriftelijke kennisgeving (bijvoorbeeld per e-mail) vanwege de klant ter bevestiging van een uitgeschreven offerte of door een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst.
3.6 Bij opeenvolgende bestellingen zijn de voorwaarden van de laatste bestelbon, bevestigde offerte of afzonderlijke overeenkomst tussen partijen van toepassing, met uitzondering van eventueel verrekende kortingen of gunsttarieven die slechts éénmalig werden toegekend.
3.7 Advertenties worden geplaatst tegen de tarieven zoals bepaald in de bestelbon, de bevestigde offerte of de overeenkomst. Bij ontstentenis van het expliciet vermelden van een tarief gelden de tarieven zoals gepubliceerd in de op het ogenblik van het uitschrijven van de overeenkomstige factuur geldende tariefkaart.

Artikel 4 – Facturatie, betaling, klachten en schadevergoedingen

4.1 De door Social Glory gehanteerde prijzen zijn exclusief BTW.
4.2 De betaling voor de geleverde diensten kan in overleg met de klant, hetzij in eenmaal voorafgaandelijk gebeuren, hetzij in periodieke termijnen. In geval van periodieke betalingen is de klant verplicht hiertoe een SEPA mandaat (maandelijkse domiciliëring) af te leveren. Iedere betaling gebeurt voorafgaandelijk het leveren van de prestaties.
4.3 Indien de betaling van de diensten geschiedt via domiciliëring, wordt er maandelijks een bepaald bedrag afgehouden, naargelang voor welke dienst werd gekozen, van de aangeduide rekening van de klant. De verschuldigde bedragen worden gedebiteerd van de rekening van de klant uiterlijk op de 15de van de maand. Ingeval van stopzetting van de domiciliëring of wanbetaling door de klant zal steeds het resterende openstaande bedrag van de overeenkomst volledig en onmiddellijk opeisbaar zijn. In geen geval betekent dit evenwel een stopzetting van de overeenkomst, behoudens ingeval Social Glory zijn recht op beëindiging in toepassing van deze algemene voorwaarden uitdrukkelijk uitoefent.
4.5 Alle facturen van Social Glory zijn, behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen, betaalbaar binnen vijftien (15) kalenderdagen na factuurdatum.
4.6 In geval van niet-betaling of gedeeltelijke betaling binnen de daarvoor voorziene termijn wordt er van rechtswege een forfaitaire schadevergoeding aangerekend van tien procent (10 %) van het totale factuurbedrag en dit met een minimum van vijfhonderd euro (€ 500,00). Voorts zullen er vanaf vervaldag eveneens van rechtswege verwijlinteresten worden aangerekend tegen de geldende commerciële interestvoet zoals bepaald in de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties.
4.7 Ingeval van niet-betaling of gedeeltelijke betaling binnen de daarvoor voorziene termijn of in geval van faillissement, gerechtelijke reorganisatie, voorlopig bewind, collectieve schuldenregeling, dan wel iedere andere mogelijke indicatie van onvermogen of onbekwaamheid of in geval van niet-naleving van iedere andere contractuele verplichting in hoofde van de klant, behoudt Social Glory zich het recht voor om, naar keuze, haar diensten op te schorten of te annuleren, zonder dat hierdoor enige vergoeding van welke aard dan ook verschuldigd is aan de klant. Social Glory behoudt zich het recht voor om iedere overeenkomst met de klant buitengerechtelijk te ontbinden.
4.8 Klachten over de dienstverlening moeten op straffe van verval binnen de vijftien (15) dagen na de initiële publicatie van een advertentie schriftelijk en gemotiveerd ter kennis gebracht worden aan Social Glory. Klachten doen geen afbreuk aan de hierboven bepaalde betalingstermijnen en de desgevallende verhogingen ingeval van niet of laattijdige betaling. In ieder geval wordt een klacht ontegensprekelijk als niet gemotiveerd beschouwd indien ze betrekking heeft op een specifieke voorgestelde werkwijze of advertentie die uitdrukkelijk werd goedgekeurd door de klant.
4.9 Klachten met betrekking tot facturen dienen binnen de acht (8) kalenderdagen na factuurdatum middels aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden aan Social Glory en dienen eveneens afdoende gemotiveerd te worden.

Artikel 5 – Duur van de overeenkomst

5.1 De overeenkomsten worden steeds aangegaan voor een periode van zes (6) of twaalf (12) maanden en worden na het verstrijken van iedere periode stilzwijgend verlengd met twaalf (12), behoudens ingeval de klant drie (3) maanden voor het verstrijken van de vervaldag van de overeenkomst de overeenkomst schriftelijk opzegt. Eenmalige gunsttarieven of kortingen zijn niet automatisch van toepassing op verlengde overeenkomsten.
5.2 Ingeval van vroegtijdige beëindiging of ontbinding van de overeenkomst in toepassing van artikel 4.6 en 4.7 zal de klant een vergoeding verschuldigd zijn aan Social Glory die gelijk is aan de waarde van de overeenkomst, onverminderd het recht van Social Glory om haar werkelijk geleden schade te bewijzen.
5.3 Ingeval van eenzijdige beëindiging van de overeenkomst door de klant zal deze een vergoeding verschuldigd zijn aan Social Glory die gelijk is aan de waarde van de overeenkomst, onverminderd het recht van Social Glory om haar werkelijk geleden schade te bewijzen.

Artikel 6 – Uitvoering van de overeenkomst

6.1 Social Glory verbindt er zich toe alle inspanningen te leveren welke redelijkerwijs van haar kunnen verwacht worden om de advertenties of campagnes uit te voeren op de wijze zoals bepaald in de bevestigde offerte, bestelbon of overeenkomst.
6.2 Social Glory kan voor de uitvoering van haar verbintenissen een beroep doen op onderaannemers zonder dat de klant dit kan weigeren. De afgesloten overeenkomsten zijn in hoofde van Social Glory niet intuitu personae aangegaan.
6.3 Elke vermelde uitvoeringsdatum geldt slechts als streefdatum. Overschrijding van termijnen kan in geen enkel geval beschouwd worden als reden tot verbreking of opzegging van de overeenkomst, noch kan dergelijke overschrijding beschouwd worden als contractbreuk of tekortkoming in hoofde van Social Glory, noch kan dit aanleiding geven tot enige vergoeding in hoofde van de klant.
6.4 Social Glory behoudt zich in het algemeen het recht voor de uitvoering van een advertentie of campagne te weigeren, met onmiddellijke ingang stop te zetten of uit te stellen zonder recht op schadeloosstelling en zonder dat verkoopsweigering zal kunnen worden ingeroepen, wanneer zij meent dat daartoe gegronde redenen zijn zoals, maar niet beperkt tot:
− de strijdigheid met de heersende wetgeving of de schending van de openbare orde of de goede zeden;
− dat de advertentie of campagne het voorwerp uitmaakt van een geschil in rechte of daarbuiten;
− de strijdigheid met het eigen karakter, het imago, de overtuiging of de belangen van Social Glory
− een potentieel schadeverwekkend karakter ten aanzien van Social Glory;
− het gebrek aan toestemming van, of potentiële inbreuk op, de rechten van derden met betrekking tot het gebruikte materiaal;
− …
In voorkomend geval zal de vergoeding voor het reeds uitgevoerde deel van de advertentie of campagne integraal door de klant verschuldigd blijven.
6.5 Klaarblijkelijke materiële of inhoudelijke vergissingen en fouten, slechte of onduidelijke weergave van tekst en/of beeld kunnen in geen geval, tenzij in geval van opzettelijke fout, aanleiding geven tot schadevergoeding of prijsvermindering.

Artikel 7 – Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de klant

7.1 Advertenties verschijnen onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de klant. Social Glory heeft steeds het recht, wanneer zij hierom wordt verzocht, de identiteit van de klant kenbaar te maken.
7.2 Enkel de klant is verantwoordelijk voor de inhoud en de vorm van de advertenties en campagnes. De klant is zodoende de enige aansprakelijke voor schade die derden door de advertenties of campagnes zouden lijden. Indien Social Glory niettemin aangesproken zou worden door een schadelijdende derde en zulks naar aanleiding van een advertentie of campagne dan verbindt de klant er zich uitdrukkelijk toe Social Glory integraal en onvoorwaardelijk te vrijwaren. Deze vrijwaring omvat ook de gerechtskosten, de vergoedingen voor rechtspleging en de onkosten en erelonen van de raadslieden van Social Glory. Elk bedrag waartoe Social Glory zou worden veroordeeld uit hoofde van schadevergoedingen en interesten ingevolge de gepubliceerde advertentie of campagne of andere geleverde diensten zal integraal verhaald worden op de klant.
7.3 De klant wordt verondersteld over de nodige toestemmingen en rechten te beschikken om de gewenste advertenties en campagnes te publiceren. Hij draagt samen met zijn lastgevers en bij uitsluiting van Social Glory alle verantwoordelijkheid ten opzichte van derden voor elke inbreuk op diens rechten, waaronder ook de schending van intellectuele rechten of de vermogensrechtelijke aspecten daarvan.
7.4 Alle aangestelden, werknemers, zelfstandige uitvoeringsagenten en andere gemachtigden van de klant worden geacht in zijn naam en voor zijn rekening te handelen.
7.5 Indien een gerechtelijk bevel wordt uitgevaardigd tot het inlassen van een verbeterende tekst, of tot publicatie van een uittreksel of het geheel van een vonnis, wordt de inlassing of de publicatie aangerekend aan de klant tegen de geldende tariefvoorwaarden.

Artikel 8 – Aanlevering van opdrachten en/of materiaal en informatie

8.1 Social Glory kan steeds een woord, nummer of ander teken plaatsen op het aangeleverde materiaal of op enige andere wijze duidelijk aangeven naar derden toe dat het om een advertentie gaat.
8.2 De keuze van, maar niet beperkt tot, het lettertype, resolutie, pixel en kwaliteit van de advertentie wordt overgelaten aan Social Glory.
8.3 De klant verbindt zich ertoe om Social Glory steeds tijdig (dit is minstens 14 werkdagen voor de overeengekomen eerste publicatiedatum van een advertentie of campagne) voldoende informatie en materiaal aan te leveren zodat Social Glory een geschikte advertentie of campagne kan uitwerken. Het laattijdig aanleveren van materiaal en informatie kan in geen geval aanleiding geven tot een schadevergoeding in hoofde van Social Glory.
8.4 De klant moet informatie en materiaal aanleveren dat geschikt is voor de publicatie ervan op sociale media. Social Glory heeft het recht ondeugdelijk of onesthetische informatie of materiaal te weigeren. Hetzelfde geldt indien de aangeleverde informatie of materiaal in strijd is met de wet.
8.5 Social Glory kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de slechte uitvoering van een advertentie of campagne of het verspreiden van foutieve informatie wanneer de advertentie of campagne door de klant werden goedgekeurd of als zodanig werden aangeleverd.
8.6 Vertalingen naar een andere taal dan die waarin het materiaal werd aangeleverd, vallen nooit onder de verantwoordelijkheid van Social Glory.
8.7 Indien het aangeleverde materiaal niet voldoet aan de nodige kwaliteit en/of resolutie voor de bestelde advertentie of campagne wordt het materiaal dienovereenkomstig aangepast door Social Glory en dit tegen de werkelijk opmaakkost.
8.8 Indien de klant geen materiaal of informatie aanlevert voor het opmaken van een advertentie of campagne, behoudt Social Glory zich het recht om, zonder goedkeuring van de klant, zelf over te gaan tot het opmaken van de advertentie of campagne.
8.9 De aanlevering door de klant van afgewerkte documenten, digitaal materiaal aan Social Glory impliceert de toestemming van de klant om dit materiaal te gebruiken voor de advertenties of campagnes welke lopen.
8.10 Bij de uitvoering van opdracht neemt Social Glory ten aanzien van het in ontvangst nemen en doorzenden van informatie en reacties de normale zorg in acht welke van redelijkerwijze van haar kan worden verwacht, doch elke aansprakelijkheid voor het niet-tijdig, onvolledig of op onjuiste wijze inzamelen, verwerken en/of doorzenden voor informatie en reacties is uitdrukkelijk uitgesloten.
8.11 Social Glory kan geenszins aansprakelijk worden gesteld door de klant voor enige schade, gederfde winst of verlies naar aanleiding van het verspreiden van verstrekte informatie of het gebruik ervan. Social Glory kan onder geen enkel beding aansprakelijk worden gesteld door de klant voor onrechtstreekse schade, gevolgschade, reputatieschade, met inbegrip van de verhoging van de algemene kosten, verlies van cliënteel, of gederfde winsten, noch voor vorderingen door een derde ingesteld tegen de klant, zelfs indien Social Glory voorafgaandelijk aan de opdracht op de hoogte werd gesteld omtrent de mogelijkheid van dergelijke schade.

Artikel 9 – Intellectuele eigendom en verzameling van persoonsgegevens

9.1 De intellectuele eigendomsrechten van door de Social Glory ontworpen of herwerkte advertenties, campagnes en creatieve formules behoren haar integraal en in de ruimst mogelijke zin toe, ook indien de opdracht door derden werd uitgevoerd. Social Glory zal aan de klant een niet-exclusief gebruiksrecht toestaan gedurende de periodes waarvoor een overeenkomst werd gesloten. Elk ander hergebruik onder gelijk welke vorm door de klant of door derden in opdracht van de klant dient is slechts toegelaten in geval van uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Social Glory.
9.2 De persoonsgegevens van de klant die worden verzameld door Social Glory zijn bestemd voor het klantenbeheer en de marketingdoeleinden van Social Glory, die tevens de verantwoordelijke voor de verwerking van de gegevens is. Het privacybeleid van Social Glory is steeds raadpleegbaar op de website van Social Glory en maakt integraal deel uit van deze algemene voorwaarden.

Artikel 10 – Af- en aanwervingsverbod

10.1 De klant en alle met de klant verbonden natuurlijke of rechtspersonen verbinden er zich toe vanaf de totstandkoming van de overeenkomst en tot twee jaar na het beëindigen van de overeenkomst, geen personeelsleden of zelfstandige dienstverleners van Social Glory te zullen benaderen of ze in dienst te nemen of ze door zijn bemiddeling door derden in dienst te laten nemen, noch rechtstreeks, noch onrechtstreeks.

10.2 Voor elke inbreuk zal door de opdrachtnemer aan de opdrachtgever een vergoeding verschuldigd zijn van driemaal de jaarlijkse totale loonkost (dan wel driemaal de jaarlijkse totale bruto vergoeding in geval van een zelfstandige dienstverlener) van het betreffende personeelslid of de zelfstandige dienstverlener bij een inbreuk op deze verplichting, met dien verstande dat Social Glory zich het recht voorbehoudt haar hogere schade te bewijzen.
10.3 Deze verplichting geldt zowel voor de (neven)activiteiten van de klant, alsook voor deze van haar bestuurder, in persoonlijke naam, voor eigen rekening, voor rekening van derden, of samen met of in opdracht van een andere persoon, voor activiteiten onder enige vennootschapsvorm, hetzij als bestuurder, hetzij als stille vennoot of aandeelhouder, hetzij als werknemer of zelfstandige consulent of in welke hoedanigheid ook, zowel direct als indirect via tussenpersonen.
10.4 Deze verplichting geldt in alle landen waar de opdrachtgever en/of de groep waartoe zij behoort actief is.

Artikel 11 – Overmacht

11.1 Social Glory kan niet aansprakelijk worden gesteld wegens de niet-nakoming van haar verplichtingen, indien deze niet-nakoming te wijten is aan abnormale en onvoorziene omstandigheden die onafhankelijk van de wil van Social Glory tot stand zijn gekomen.

11.2 In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de oorzaak van de overmacht de uitvoering onmogelijk maakt voor Social Glory, zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige vorm van schadevergoeding en/of ontbinding van de overeenkomst.
11.3 Onder overmacht wordt onder meer en niet uitsluitend verstaan: oorlog, oorlogsgevaar en oproer, belemmerende maatregelen van binnen- en buitenlandse overheden, pandemie brand sabotage, algehele werkstakingen, vervoerstremmingen, pandemieën, tekortkomingen of vertragingen van toeleveranciers, stroompannes, technische defecten aan de technische installaties en het materiaal van Social Glory en andere niet voorzienbare omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst tijdelijk of blijvend onmogelijk is.

Artikel 12 – Varia

12.1 De klant dient Social Glory steeds onmiddellijk te verwittigen bij verandering van contact-, bank- en (facturatie)adresgegevens. Schade veroorzaakt door niet tijdige verwittiging hiervan, kan worden verhaald op de klant.
12.2 Op alle door Social Glory opgestelde offertes, uitgeschreven facturen en afgesloten overeenkomsten is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing.
12.3 In geval van geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Limburg, afdeling Tongeren bevoegd.